tisdag 21 augusti 2012

Kort sammanfattning av sommaren!

Lite svart att kort försöka sammanfatta en hel sommar men ni behöver ju inte veta allt heller eller? =)

Vael tillbaka i Alanya blev det kaert aterseende med pappa


Timur fick fortsaetta pa dagis och jag atergick till jobbet. Efter ett par veckor pa dagis bytte Timur avdelning och fick börja ga tillsammans med 2-aringarna. Anledningen till detta var att vi var missnöjda med tillsynen pa smabarnsavdelningen och efter att Timur kommit hem ett flertal ggr med kraftiga bitmaerken som inte ens personalen uppmaerksammat, bestaemde vi oss för att ev byta dagis. Förestandarinnan vidtog snabbt atgaerder och föreslog att vi skulle pröva att flytta upp Timur till 2-arsgruppen, daer hans tidigare laerare som han hade naer han började, och som vi var mkt nöjda med nu var ansvarig. Efter bytet fungerade allt hur bra som helst, inga fler bitmaerken eller kisstunga blöjor naer vi haemtar honom och Timur aer glad och nöjd bade vid laemning och haemtning. Precis som man önskar att det ska vara!

Saesongen har varit mkt hektisk med massor av jobb och sena kvaellar pa min man som i princip jobbat dygnet runt och som jag knappast sett alls annat aen ett par timmar pa eftermiddagen. Haer har det inte varit mkt tid för familjeliv inte, och speciellt jobbigt och slitigt har det varit för mig denna saesong. Största nyheten och föraendringen i varat liv sedan sist aer vael denna:

Jag har inte lagt pa mig en massa extrakilon.... utan vi vaentar nu vart andra barn som kommer redan om en vecka  =)

Att ga gravid i denna vaermen har inte varit ett nöje kan jag saega. Nu aer jag glad för att det hela snart aer över och vi vaentar med spaenning pa Timurs lillasyster!

Vaermen har gjort att jag inte orkat vara sa aktiv men lite aktiviteter har vi aenda hunnit med under sommaren. Det har blivit en del bad i poolen:


Och bad inomhus =)


Pga vaermen har vi som sagt hallt oss en hel del inomhus och att bygga höga torn har da varit en av favoritlekarna.




Idag kommer mamma och det ska bli sa kul med saellskap och oerhört skönt och uppskattat med lite hjaelp! Hon kommer stanna en hel manad och hjaelpa oss med Timur och det nya tillskottet som snart aer haer.   

2 kommentarer:

  1. Väldigt trevlig blogg! Tack för att du delar med dig av ditt liv i Alanya :)

    Jag har förstått att det bor en hel del svenskar i Alanya, har själv funderingar på att flytta dit. Självklart är det mycket tankar som cirkulerar.. du flyttade dit redan 2008 som jag förstått det, hur löste det sig med jobb för dig, vart har du jobbat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag flyttade nog hit redan 2004 ( tror jag att det var ). Jag jobbade först som Ving- guide i ett par säsonger sedan började jag jobba för ett norskturkiskt företag med förmedling av lägenheter. kul att du gillar bloggen!

      Radera