lördag 6 oktober 2012

Aylin - 4720 gr och 55 cm

Verkar inte bli så många inlägg i denna bloggen per vecka tyvärr. Just nu sover båda barnen samtidigt och jag tar några minuter framför datorn för att uppdatera er om att jag lever i alla fall. =)

Det är precis detsamma med foton av Aylin. Från Timurs första månad har jag hur många bilder som helst, medan jag knappt hinner fota Aylin alls känns det som. Jag får skärpa mig och bli bättre på det. Aylin måste ju också få några bebisfoton att se tillbaka på när hon blir större eller hur?
Här kommer i alla fall ett par dagsfärska foton av Aylin som nu på måndag är 6 veckor redan.




I torsdags var vi på kontroll med Aylin samt ultraljud av höften. Allt var bara bra och vikten ligger på 4720 gram och hon är 55 cm lång. Jag berättade att hon ofta verkar ha ont i magen och svårt att få upp gaserna, så läkaren skrev ett recept på några droppar som vi nu har börjat använda. Inatt sov hon jättebra och det är första gången på läääänge som jag har fått sova 5 timmar i sträck! Underbart skönt att vakna i morse och känna mig utvilad för en gångs skull.

När Timur sedan vaknar så var planen att vi skulle gå till stranden hela familjen, men frågan är om vi inte måste ändra de planerna då jag hör att åskan börjar mullra. Får se om det kanske blir Alanyum istället. Skulle behöva köpa lite långärmade byxor och tröjor till Timur då han garanterat har växt ur de kläder han hade i våras. Nu börjar det ju snart bli dax för lite längre byxor och tröjor, de senaste 5 månaderna har det ju bara varit shorts, t-shirts och linnen som använts så vi måste nog fylla på i garderoben med lite nytt snart. Även skor skulle vi behöva titta på.

1 kommentar:

  1. Hejsan.
    Hittade din blogg när jag sökte info inför min kommande resa för 4 veckor sedan.
    Jag gillar verkligen Alanya. Vi besökte även Alanyum. Ett fint shopping centrum. Men det kändes konstigt att gå igenom metall detektorer på vägen in. Men det var fint.

    Vila jättefina barn u har och grattill nyförvärvet.

    Med vänlig hälsning,

    Susanne

    SvaraRadera