torsdag 18 oktober 2012

Fyr o flammor!

Detta är vad min man lyckades med igår............



Gissa om jag blev arg när jag kommer ut på balkongen och ser att min favoritplats samt en soppåste står i fyr och flammor! ( Bilden är tagen efter att han har städat upp röran ) Hur oaktsam och får man vara egentligen? Och orsaken vad kan då det vara? Jo en cigarettfimp såklart som han kastat direkt i soppåsen utan att ens fimpa den först.
Efter denna händelse så hoppas jag nu att han har lärt sig att inte vara så slarvig och nonchalant. Generellt så tycker jag att många turkar slarvar med just detta. Det händer nästan dagligen att jag ser folk som röker och så kastar de sedan cigaretten utan att ens släcka den först så att den ligger där och pyr en lång stund. Helt oberörda över om det kommer uppstå en brand en kvart senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar